amfiibsõiduautot schwimmwagen kasutati põhiliselt sidepidamiseks, luureks ja juhtkonna transpordiks. kui vw 82 kübelwagen peale edukaid katsetusi poola sõjakäigul seeriatootmisse lasti, töötas f. porsche välja ka masina amfiibversiooni schwimmwagen. masina kere oli muudetud voolujoonelisemaks ja vettpidavuse saavutamiseks tugevalt tihendatud. vees liikus auto edasi tagant alla lastava sõukruvi abil (igaks juhuks olid kaasas ka aerud). summuti oli toodud üles tagaosa peale. masinal oli ka neljarattavedu. kuigi auto oli juba 1940. aastal tootmisvalmis, algas tootmine tänu vw tehase ülekoormatusele alles 1942. aastal. schwimmwagen´i võimsamat 1131 cm3 mootorit hakati hiljem paigaldama ka põhiversioonile - kübelwagen´ile. kokku toodeti schwimmwagen´eid umbes 14000 tükki. sageli kinnitati auto allalastava esiklaasi kõrval paremal asuvale statiivile ka kuulipilduja mg 34. oma kerge kaalu ja neljarattaveoga oli autoga võimalik ületada ka veekogusid, mille kaldad olid pehmed. oma iseäraliku välimuse ja olemuse tõttu kutsuti schwimmwagenit üksustes ka "vanniks" ("die wanne").

 
Kaal 1345 kg (tühimass 910 kg)
Mootor VW Boxer 1131 cm3; 4-sil; 25 hj
Käigud 4+1
Kiirus 80 km/h (maanteel); 10 km/h (vees)
Käiguvaru 520 km (maanteel)
Kütusevaru   2 x 25 l
Kütusekulu 9,5 l / 100 km (maanteel); 10 l/h (vees)
Pikkus 3825 mm
Laius 1480 mm
Kõrgus 1625 mm (1080 mm presentkatuseta)