amfiibsõiduautot
schwimmwagen kasutati põhiliselt sidepidamiseks, luureks
ja juhtkonna transpordiks. kui vw 82 kübelwagen peale
edukaid katsetusi poola sõjakäigul seeriatootmisse
lasti, töötas f. porsche välja ka masina amfiibversiooni
schwimmwagen. masina kere oli muudetud
voolujoonelisemaks ja vettpidavuse saavutamiseks
tugevalt tihendatud. vees liikus auto edasi tagant alla
lastava sõukruvi abil (igaks juhuks olid kaasas ka
aerud). summuti oli toodud üles tagaosa peale. masinal
oli ka neljarattavedu. kuigi auto oli juba 1940. aastal
tootmisvalmis, algas tootmine tänu vw tehase
ülekoormatusele alles 1942. aastal. schwimmwagen´i
võimsamat 1131 cm3 mootorit hakati hiljem paigaldama ka
põhiversioonile - kübelwagen´ile. kokku toodeti
schwimmwagen´eid umbes 14000 tükki. sageli kinnitati
auto allalastava esiklaasi kõrval paremal asuvale
statiivile ka kuulipilduja mg 34. oma kerge kaalu ja
neljarattaveoga oli autoga võimalik ületada ka
veekogusid, mille kaldad olid pehmed. oma iseäraliku
välimuse ja olemuse tõttu kutsuti schwimmwagenit
üksustes ka "vanniks" ("die wanne"). |