rso oli kasutusel
vedukina - veduk töötati konkursi korras välja
"steyr-werke´s". arvesse võeti raske maasturiga steyr
1500 a saadud rindekogemusi. viimaselt võeti üle ka
õhkjahutusega mootor. uus veduk töötati välja lähtudes
eeskätt idarinde rasketest teeoludest ja oli seega
mõeldud kasutamiseks poristes või lumistes tingimustes,
milleks sobis hästi just oma kõrge kliirensiga. masinat
valmistati põhiliselt kahes versioonis: ümara kabiiniga
rso/01 alates 1942. aastast ja hiljem kandilise
kabiiniga rso/03 alates 1944. aastast. kandilist kabiini
oli lihtsam valmistada ja parandada. ka sai kabiini
kasutada magamiskohana. mõlemaid versioone kasutati
vägedes sõja lõpuni. roomikmasinaga veeti põhiliselt
õhutõrje- ja tankitõrjekahureid ning kergeid
välisuurtükke. rso puudusteks olid aeglane kiirus ja
tugev müra. tänu aeglasele kiirusele kasutati vedukit
peamiselt jalaväeüksustes. Kokku valmistati masinaid
sõja jooksul umbes 27950 tk, neist osa litsensi alusel
ka tehastes klöckner-humboldt-deutz/magirus, gräf &
stift ja auto-union/wanderer. rso veermiku baasil
valmistati ka liikurtankitõrjekahureid 7,5 cm pak 40/4
auf rso. |