külgkorviga rasket mootorratast bmw r75 kasutati põhiliselt sidepidamiseks, luureks, juhtkonna või varustuse transpordiks ja muudel võimalikel eesmärkidel. r75 väljatöötamisel lähtuti paljuski eelseisva aafrika kampaania vajadustest. lisatud oli külgkorvirattavedu. mootorratas võeti wehrmacht'is kasutusele 1940. aastal. samal aastal moodustati ka iga motoriseeritud jalaväediviisi ja tankidiviisi juurde oma mootorratturite pataljon. kokku toodeti bmw r75´tesid 1944. aastani umbes 16510 tükki. bmw r75 koos zündapp ks 750´ga moodustasid põhiosa wehrmacht´i mootorratastest ja mootorratturüksustest. lihtsad ja usaldusväärsed maastikusõidukid tõestasid end sõja jooksul kõigil rinnetel. sageli kinnitati ratta külgkorvil asuvale statiivile ka kuulipilduja mg 34.

 
Kaal 670 kg (tühimass 420 kg)
Mootor BMW R75; 2-sil, 4-takti,
746cm³ Boxer; 26 hj
Käigud 4+3+1 (normaal/maastik/tagasi)
Kiirus 92 km/h (maanteel)
Käiguvaru 340 km (maanteel)
Kütusevaru   kokku u. 24 l
Kütusekulu 7 l / 100 km (maanteel)
Pikkus 2400 mm
Laius 1730 mm
Kõrgus 1000 mm