kübelwagenit kasutati peamiselt juhtkonna transpordiks, käskjalgside pidamiseks ja luureks. 1934. aastal töötati kantsler adolf  hitler´i algatusel välja rahvaauto volkswagen (nn. "põrnikas"), mis oli mõeldud odavaks sõiduautoks keskmise sissetulekuga perele. 1939. aasta töötati porsche poolt välja rahvaauto volkswagen militaarversioon, mis sai nimeks volkswagen 82 kübelwagen. algul kritiseeriti masina õhkjahutusega mootori tagapaigutust ja esisillaveo puudumist. järgnenud katsetused poola kampaanias tõstsid kübelwagen´i aga eelnenud kriitikast hoolimata oma sõiduomaduste poolset võrdväärselele tasemele teiste 4-veoliste sõiduautodega. kuni 1943. aasta märstini toodeti masinat 985 cm3 23,5 hj mootoriga. kuni sõja lõpuni valmistati wolfsburg´i tehases kokku umbes 52 000 eksemplari.

 
Kaal 1175 kg (tühimass 725 kg)
Mootor VW Boxer 1131 cm3; 4-sil; 25 hj
Käigud 4+1
Kiirus 83,6 km/h (maanteel)
Käiguvaru 400-450 km (maanteel)
Kütusevaru   30-40 l
Kütusekulu 8,5 l / 100 km (maanteel)
Pikkus 3740 mm
Laius 1600 mm
Kõrgus 1650 mm