kfz 15 oli
kasutusel wehrmacht´i keskmise
standardmaastikusõiduautona (maastur). masinat kasutati
tavaliselt juhtkonna transpordiks või liikuva
sideautona, aga ka kergete õhu- ja tankitõrjekahurite
veoks ning luureks. tootmine toimus sõja ajal põhiliselt
firmade "auto-union" ("horch", "wanderer") ja "adam-opel
ag" tehastes. masin oli robustne ja usaldatav. tehnilist
hooldust raskendas umbes 100 erineva määritava koha
olemasolu. üksustes eelistati opel´i mootorit (3,6 l;
6-sil; 68 hj) tänu oma lihtsusele horch´i mootorile.
idarindel oli sageli probleemiks masina raskus.
tootmises oli mitmeid eriversioone erinevaks otstarbeks
- peamiselt erinevad sidemasinad. külgedel asuvad
varurattad toimisid künklikul maastikul vajadusel ka
kere toetuspunktidena. alates 1940. aastast valmistati
kfz. 15 ja tema eriversioone külgmiste varuratasteta.
kokku valmistati erinevaid keskmisi maastikusõiduautosid
sõja jooksul umbes 12000. |