raske välihaubits
15 cm s.fh.18'ga oli relvastatud tavaliselt 1 neljast
divisjonist jalaväediviisi suurtükiväerügemendis.
haubits projekteeriti aastail 1926 - 1930 kahe firma
koostööna. suurtükisüsteemi projekteeris
"rheinmetall-borsig", lafeti aga "krupp". kasutati
hüdropneumaatilist taandurmehhanismi ja haarlafetti.
rännakuasendis olid lafeti sahad eraldatud ja haarade
külgedele kinnitatud. haubitsa veoks kasutati tavaliselt
kahte eraldi hoburakendit: ühte lafeti ja teist
suurtükiraua jaoks. relva kokkupanekuks tulepositsioonil
sõideti-lükati raud tagantpoolt oma hällile peale.
motoriseeritud üksustes kasutati suurtüki vedamiseks
tavaliselt ühte keskmist või rasket poolroomikmasinat.
relva põhipuuduseks oli tema üsna väike laskekaugus.
sellele suurtükile töötati ajaloos esmakordselt välja ja
kasutati aga reaktiivabimootoriga mürske, millede
maksimaalseks laskekauguseks oli 19 km. samas vähenes
reaktiivlaskemoonaga aga tunduvalt lasketäpsus ja
kiirenes süsteemide kulumine, mistõttu see ei leidnud
erilist kasutamist. |