raske välihaubits 15 cm s.fh.18'ga oli relvastatud tavaliselt 1 neljast divisjonist jalaväediviisi suurtükiväerügemendis. haubits projekteeriti aastail 1926 - 1930 kahe firma koostööna. suurtükisüsteemi projekteeris "rheinmetall-borsig", lafeti aga "krupp". kasutati hüdropneumaatilist taandurmehhanismi ja haarlafetti. rännakuasendis olid lafeti sahad eraldatud ja haarade külgedele kinnitatud. haubitsa veoks kasutati tavaliselt kahte eraldi hoburakendit: ühte lafeti ja teist suurtükiraua jaoks. relva kokkupanekuks tulepositsioonil sõideti-lükati raud tagantpoolt oma hällile peale. motoriseeritud üksustes kasutati suurtüki vedamiseks tavaliselt ühte keskmist või rasket poolroomikmasinat. relva põhipuuduseks oli tema üsna väike laskekaugus. sellele suurtükile töötati ajaloos esmakordselt välja ja kasutati aga reaktiivabimootoriga mürske, millede maksimaalseks laskekauguseks oli 19 km. samas vähenes reaktiivlaskemoonaga aga tunduvalt lasketäpsus ja kiirenes süsteemide kulumine, mistõttu see ei leidnud erilist kasutamist.

 
Kaliiber 150 mm
Raua pikkus 4440 mm (29,5 kaliibrit)
Laskekiirus 4 l/min
Sihtnurgad Laskesektor +/- 28,5°
Tõstenurk -3°...+45°
Laskekaugus 13200 m
Mürsu algkiirus 495 m/s
Mürsu kaal 43,5 kg (kildfugassmürsk)
Kaal 6302 kg (rännakasendis)
5512 kg (lahingasendis)
Pikkus 7849 mm
Laius 2255 mm
Kõrgus 1707 mm